Het Gelders Archief stelt een bronvermelding op prijs: Gelders Archief: [toegangsnummer] - [inventarisnummer], [indien bekend: naam maker/fotograaf], Public Domain Mark 1.0 licentie.
Het Gelders Archief stelt een bronvermelding op prijs: Gelders Archief: [toegangsnummer] - [inventarisnummer], [indien bekend: naam maker/fotograaf], Public Domain Mark 1.0 licentie.
Het Gelders Archief stelt een bronvermelding op prijs: Gelders Archief: [toegangsnummer] - [inventarisnummer], [indien bekend: naam maker/fotograaf], Public Domain Mark 1.0 licentie.
Het Gelders Archief stelt een bronvermelding op prijs: Gelders Archief: [toegangsnummer] - [inventarisnummer], [indien bekend: naam maker/fotograaf], Public Domain Mark 1.0 licentie.
Het Gelders Archief stelt een bronvermelding op prijs: Gelders Archief: [toegangsnummer] - [inventarisnummer], [indien bekend: naam maker/fotograaf], Public Domain Mark 1.0 licentie.
Het Gelders Archief stelt een bronvermelding op prijs: Gelders Archief: [toegangsnummer] - [inventarisnummer], [indien bekend: naam maker/fotograaf], Public Domain Mark 1.0 licentie.
Het Gelders Archief stelt een bronvermelding op prijs: Gelders Archief: [toegangsnummer] - [inventarisnummer], [indien bekend: naam maker/fotograaf], Public Domain Mark 1.0 licentie.
Het Gelders Archief stelt een bronvermelding op prijs: Gelders Archief: [toegangsnummer] - [inventarisnummer], [indien bekend: naam maker/fotograaf], Public Domain Mark 1.0 licentie.
Het Gelders Archief stelt een bronvermelding op prijs: Gelders Archief: [toegangsnummer] - [inventarisnummer], [indien bekend: naam maker/fotograaf], Public Domain Mark 1.0 licentie.
Het Gelders Archief stelt een bronvermelding op prijs: Gelders Archief: [toegangsnummer] - [inventarisnummer], [indien bekend: naam maker/fotograaf], Public Domain Mark 1.0 licentie.
Situatieschetsen, (z.j.) 12 genummerde bladen in een portefeuille
N.B. Geheel met de hand getekende en gekleurde kaarten op formaat 43x75 cm, op basis van de in nr. 51 genoemde schetsen. De kaarten hebben betrekking op de volgende situaties en onderwerpen:
1. "De afwerp- en landingsterreinen."
2. "Samenstelling van de Britsche 1e Luchtlandingsdivisie."
3. "Duitsche opmarsch uit het Oosten."
4. "Opmarsch der 'Westgruppe'."
5. "De mislukte doorbraak, 1, 3, 11 Bn en 2 South Staff."
6. "De Rijnbrug te Arnhem."
7. "P.T.T. en P.G.E.M."
8. "7 K.O.S.B. tegen Bataljon Helle."
9. "De marsch van de 4e Brig."
10. "Reorganisatie van de Westgruppe."
11. "Oosterbeek, perimeter en artillerie."
12. "Driel, Polen en Dorsets.".
N.B. De kaarten zijn geordend volgens de rubriekenindeling van de inventaris. Deze kaarten zijn in het verleden uit de dossiers gelicht. In het rubriekenarchief van GS berusten echter
Arnhem en omgeving, Zuid-Veluwe, 1922-1942 en z.j.
N.B. Zie ook inventarisnummer 8292 en 8355.
Het Gelders Archief stelt een bronvermelding op prijs: Gelders Archief: [toegangsnummer] - [inventarisnummer], [indien bekend: naam maker/fotograaf], Public Domain Mark 1.0 licentie.
N.B. De kaarten zijn geordend volgens de rubriekenindeling van de inventaris. Deze kaarten zijn in het verleden uit de dossiers gelicht. In het rubriekenarchief van GS berusten echter
Arnhem en omgeving, Zuid-Veluwe, 1922-1942 en z.j.
N.B. Zie ook inventarisnummer 8292 en 8355.
Het Gelders Archief stelt een bronvermelding op prijs: Gelders Archief: [toegangsnummer] - [inventarisnummer], [indien bekend: naam maker/fotograaf], Public Domain Mark 1.0 licentie.
N.B. De kaarten zijn geordend volgens de rubriekenindeling van de inventaris. Deze kaarten zijn in het verleden uit de dossiers gelicht. In het rubriekenarchief van GS berusten echter
Renkum, 1926.
N.B. Zie ook inventarisnummers 8330-8332.
Het Gelders Archief stelt een bronvermelding op prijs: Gelders Archief: [toegangsnummer] - [inventarisnummer], [indien bekend: naam maker/fotograaf], Public Domain Mark 1.0 licentie.
N.B. De kaarten zijn geordend volgens de rubriekenindeling van de inventaris. Deze kaarten zijn in het verleden uit de dossiers gelicht. In het rubriekenarchief van GS berusten echter
Renkum, 1926.
N.B. Zie ook inventarisnummers 8330-8332.
Het Gelders Archief stelt een bronvermelding op prijs: Gelders Archief: [toegangsnummer] - [inventarisnummer], [indien bekend: naam maker/fotograaf], Public Domain Mark 1.0 licentie.
N.B. De kaarten zijn geordend volgens de rubriekenindeling van de inventaris. Deze kaarten zijn in het verleden uit de dossiers gelicht. In het rubriekenarchief van GS berusten echter
Renkum, 1926.
N.B. Zie ook inventarisnummers 8330-8332.
Het Gelders Archief stelt een bronvermelding op prijs: Gelders Archief: [toegangsnummer] - [inventarisnummer], [indien bekend: naam maker/fotograaf], Public Domain Mark 1.0 licentie.
N.B. De kaarten zijn geordend volgens de rubriekenindeling van de inventaris. Deze kaarten zijn in het verleden uit de dossiers gelicht. In het rubriekenarchief van GS berusten echter
Renkum, 1926.
N.B. Zie ook inventarisnummers 8330-8332.
Het Gelders Archief stelt een bronvermelding op prijs: Gelders Archief: [toegangsnummer] - [inventarisnummer], [indien bekend: naam maker/fotograaf], Public Domain Mark 1.0 licentie.
N.B. De kaarten zijn geordend volgens de rubriekenindeling van de inventaris. Deze kaarten zijn in het verleden uit de dossiers gelicht. In het rubriekenarchief van GS berusten echter
Renkum, 1926.
N.B. Zie ook inventarisnummers 8330-8332.
Het Gelders Archief stelt een bronvermelding op prijs: Gelders Archief: [toegangsnummer] - [inventarisnummer], [indien bekend: naam maker/fotograaf], Public Domain Mark 1.0 licentie.
N.B. De verschillende overheidstaken die onder de begrippen Verkeer en Waterstaat gerangschikt worden, werden met uitzondering van het postwezen in het Franse keizerrijk behartigd door de "Service des Ponts et Chaussées, Navigation Intérieure, Ouvrages à la Mer etc", kortweg de "Service des Ponts et Chaussées " of Dienst van de Bruggen en Wegen. De dienst stond onder leiding van een Directeur-generaal en was een onderdeel van het Ministerie van Binnenlandse Zaken. In de Hollandse departementen werd de bestaande waterstaatsorganisatie aanvankelijk gehandhaafd (art. 39-44 van het Keizerlijk Decreet van 18 oktober 1810), maar door de invoering van de Franse wetgeving per 1 maart 1811 en door latere decreten gewijzigd en meer op Franse leest geschoeid.
N.B. Drie Keizerlijke Decreten, van 21 oktober en 16 december 1811 en van 17 januari 1813, gaven nadere organisatorische bepalingen over het beheer en onderhoud van de wegen.
De grote doorgaande routes werden keizerlijke wegen, in drie klassen ingedeeld. Alle andere wegen waren departementale of gemeentewegen. Alle wegen werden verdeeld in kantons, d.w.z. baanvakken die zoveel mogelijk moesten liggen tussen de wisselplaatsen voor de postpaarden. Kantonniers waren in die baanvakken belast met het toezicht. Het onderhoud van de keizerlijke wegen van de 1e en 2e klasse werd door het rijk betaald, dat van de wegen van de 3e klasse door het rijk en het departement gezamenlijk.
Door het departement van de Boven-IJssel liepen twee keizerlijke wegen, nr. 19 van de 2e klasse van Parijs naar Groningen, over Elst, Arnhem, Dieren en Zutphen en nr. 203 van de derde klasse van Amsterdam naar Hamburg over Utrecht, Amersfoort, Apeldoorn en Deventer. Zes wegen in het departement golden als departementale wegen: nr. 1 van Arnhem naar Düsseldorf over Westervoort, Duiven en Zevenaar; nr. 2 van Arnhem naar Den Haag/Amsterdam over Heelsum, Renkum en Wageningen; nr. 3 van Dieren naar Munster over Doesburg, Drempt, Keppel, Zelhem, Landweer en Aalten; nr. 4 van Elst naar Tiel over Valburg, Andelst, Dodewaard, Ochten en IJzendoorn; nr. 5 van Tiel naar Utrecht over Avezaath en nr. 6 van Zutphen naar Apeldoorn over Voorst.
Briefwisselingen met de maire van Arnhem en de Onderprefect van Arnhem over de behandeling van het verzoekschrift van T. de Smeth, eigenaar van het landgoed Sonsbeek, om afsluiting van een verbindingsweg tussen de weide De Wiltbaan en het landgoed De Zijp, 1812-1813.
Het Gelders Archief stelt een bronvermelding op prijs: Gelders Archief: [toegangsnummer] - [inventarisnummer], [indien bekend: naam maker/fotograaf], Public Domain Mark 1.0 licentie.
N.B. De verschillende overheidstaken die onder de begrippen Verkeer en Waterstaat gerangschikt worden, werden met uitzondering van het postwezen in het Franse keizerrijk behartigd door de "Service des Ponts et Chaussées, Navigation Intérieure, Ouvrages à la Mer etc", kortweg de "Service des Ponts et Chaussées " of Dienst van de Bruggen en Wegen. De dienst stond onder leiding van een Directeur-generaal en was een onderdeel van het Ministerie van Binnenlandse Zaken. In de Hollandse departementen werd de bestaande waterstaatsorganisatie aanvankelijk gehandhaafd (art. 39-44 van het Keizerlijk Decreet van 18 oktober 1810), maar door de invoering van de Franse wetgeving per 1 maart 1811 en door latere decreten gewijzigd en meer op Franse leest geschoeid.
N.B. Drie Keizerlijke Decreten, van 21 oktober en 16 december 1811 en van 17 januari 1813, gaven nadere organisatorische bepalingen over het beheer en onderhoud van de wegen.
De grote doorgaande routes werden keizerlijke wegen, in drie klassen ingedeeld. Alle andere wegen waren departementale of gemeentewegen. Alle wegen werden verdeeld in kantons, d.w.z. baanvakken die zoveel mogelijk moesten liggen tussen de wisselplaatsen voor de postpaarden. Kantonniers waren in die baanvakken belast met het toezicht. Het onderhoud van de keizerlijke wegen van de 1e en 2e klasse werd door het rijk betaald, dat van de wegen van de 3e klasse door het rijk en het departement gezamenlijk.
Door het departement van de Boven-IJssel liepen twee keizerlijke wegen, nr. 19 van de 2e klasse van Parijs naar Groningen, over Elst, Arnhem, Dieren en Zutphen en nr. 203 van de derde klasse van Amsterdam naar Hamburg over Utrecht, Amersfoort, Apeldoorn en Deventer. Zes wegen in het departement golden als departementale wegen: nr. 1 van Arnhem naar Düsseldorf over Westervoort, Duiven en Zevenaar; nr. 2 van Arnhem naar Den Haag/Amsterdam over Heelsum, Renkum en Wageningen; nr. 3 van Dieren naar Munster over Doesburg, Drempt, Keppel, Zelhem, Landweer en Aalten; nr. 4 van Elst naar Tiel over Valburg, Andelst, Dodewaard, Ochten en IJzendoorn; nr. 5 van Tiel naar Utrecht over Avezaath en nr. 6 van Zutphen naar Apeldoorn over Voorst.
Briefwisselingen met de maire van Arnhem en de Onderprefect van Arnhem over de behandeling van het verzoekschrift van T. de Smeth, eigenaar van het landgoed Sonsbeek, om afsluiting van een verbindingsweg tussen de weide De Wiltbaan en het landgoed De Zijp, 1812-1813.
Het Gelders Archief stelt een bronvermelding op prijs: Gelders Archief: [toegangsnummer] - [inventarisnummer], [indien bekend: naam maker/fotograaf], Public Domain Mark 1.0 licentie.
N.B. 1:5000.