We vinden de mening van onze bezoekers en gebruikers belangrijk. Daarom namen we eind 2024 deel aan de landelijke Kwaliteitsmonitor Dienstverlening Archieven van KVAN, een vragenlijst waarin gevraagd wordt rapportcijfers uit de delen aan onze dienstverlening.
Belangrijkste uitkomsten
Hoewel het aantal respondenten bij deze editie lager lag dan de vorige keer, zijn er toch een aantal uitkomsten het delen waard. Wat zijn de belangrijkste uitkomsten van de kwaliteitsmonitor? Allereerst krijgt onze dienstverlening van de respondenten een gemiddeld rapportcijfer van 8. Daarnaast blijven bezoekers onze scannen op verzoek-service hoog waarderen. De service kreeg een 8.6 als gemiddeld cijfer. Respondenten zeiden hierover: “Heel goed geholpen bij een vraag over scans van een rechtszaak. Erg blij mee.” En: “Altijd heel snel! Goede service.” Elke dag zijn onze scanmedewerkers hard aan het werk om archiefstukken snel en zorgvuldig te scannen zodat deze thuis kunnen worden ingezien. We zijn blij dat deze service gewaardeerd wordt.
Onze faciliteiten en de behulpzaamheid van medewerkers wordt beoordeeld met een 7.5. Leuk weetje: in een derde van de gevallen was stamboom- en familieonderzoek de reden van bezoek aan of contact met het Gelders Archief. Ook bezochten veel van de respondenten het Gelders Archief voor een school- of studieopdracht.
Verbeteringen
We hebben ook feedback gekregen van de respondenten. Deze gaan over scans die soms slecht leesbaar zijn, de chatfunctie of de openingstijden van onze studiezaal. We nemen deze feedback serieus en gaan kijken hoe we onze dienstverlening op deze punten kunnen verbeteren.
We willen iedereen die de vragenlijst heeft ingevuld hartelijk bedanken!