Sergeant Lewis, geboren in 1920, nam dienst bij de Britse luchtmacht als onderhoudsmonteur. Hij deed dienst in Frankrijk, ontsnapte via Marseille naar Gibraltar, en diende gedurende de Battle of Britain bij een eenheid met jachtvliegtuigen (Fighter Squadron), aanvankelijk met Hurricanes die later vervangen weren door Spitfires. Hij kreeg zijn opleiding als boordschutter bij de Royal Canadian Air Force en in Amerika. Later diende hij bij de Royal Air Force in No. 299 Squadron als staartschutter in een Stirling bommenwerper. Die maakte bevoorradingsvluchten voor de Franse Maquis (verzet), en vervoerde geheime agenten die als parachutist boven Frankrijk sprongen. Ook voerde het toestel bombardementsvluchten uit, en oefende het slepen van zweefvliegtuigen. Op 5 juni 1944 nam het deel aan de invasie van Europa: 18 parachutisten en vier containers met voorraden werden neergelaten ten oosten van de rivier de Orne in Frankrijk (juni 1944). Het vliegtuig werd daarbij beschadigd door Duits luchtdoelgeschut. Na herstel nam het deel aan operatie Market Garden. Op 17 september 1944 sleepte het toestel een zweefvliegtuig dat bij de Franse kust losraakte. Een dag later fungeerde het als sleeptoestel voor een zweefvliegtuig dat weg was naar de landingszone bij Renkum - Wolfheze. Op 19 en 21 september 1944 maakte het bevoorradingsvluchten onder zwaar luchtafweervuur.
Na de oorlog werd Lewis leraar aan een school in Nordholt. Na het behalen van een graad aan London University werd hij Hoofd (Headmaster) van een school in Southall.
Bijgevoegd is een fotokopie van de eerste pagina van Ministory No. 45 ('Met een Stirling naar Arnhem', door David Lewis), een uitgave van de Vereniging Vrienden van het Airborne Museum Oosterbeek, als bijlage bij Nieuwsbrief No. 57, februari 1995