
0039
Gedeputeerde Staten
Inleiding
laatste wijziging 10-03-2025
13.421 beschreven archiefstukken
1.380 gedigitaliseerd
totaal 439.837 bestanden
Inventaris
20. Verkeer en vervoer
20.8. Veren
N.B. Wanneer een veerdienst van start ging of nieuwe vaartuigen aanschafte, was een veiligheidskeuring vanwege GS verplicht. GS en B en W konden een onderzoek naar de toestand van het materieel laten instellen. GS konden, wanneer het materieel, de aanlegplaatsen en opwegen in onvoldoende staat waren, verbeteringen eisen en het overzetten verbieden. B en W waren verplicht om jaarlijks een onderzoek in te stellen naar de toestand van de overzetveren en dit aan GS te rapporteren (Provinciaal Blad 1925 nr. 85). GS hadden ook bemoeiing met verlenen en wijzigingen van vergunningen, tarifering en subsidiëring.
N.B. Wanneer een veerdienst van start ging of nieuwe vaartuigen aanschafte, was een veiligheidskeuring vanwege GS verplicht. GS en B en W konden een onderzoek naar de toestand van het materieel laten instellen. GS konden, wanneer het materieel, de aanlegplaatsen en opwegen in onvoldoende staat waren, verbeteringen eisen en het overzetten verbieden. B en W waren verplicht om jaarlijks een onderzoek in te stellen naar de toestand van de overzetveren en dit aan GS te rapporteren (Provinciaal Blad 1925 nr. 85). GS hadden ook bemoeiing met verlenen en wijzigingen van vergunningen, tarifering en subsidiëring.
0039 Gedeputeerde Staten
Inventaris
20. Verkeer en vervoer
20.8.
Veren
N.B. Wanneer een veerdienst van start ging of nieuwe vaartuigen aanschafte, was een veiligheidskeuring vanwege GS verplicht. GS en B en W konden een onderzoek naar de toestand van het materieel laten instellen. GS konden, wanneer het materieel, de aanlegplaatsen en opwegen in onvoldoende staat waren, verbeteringen eisen en het overzetten verbieden. B en W waren verplicht om jaarlijks een onderzoek in te stellen naar de toestand van de overzetveren en dit aan GS te rapporteren (Provinciaal Blad 1925 nr. 85). GS hadden ook bemoeiing met verlenen en wijzigingen van vergunningen, tarifering en subsidiëring.
N.B. Wanneer een veerdienst van start ging of nieuwe vaartuigen aanschafte, was een veiligheidskeuring vanwege GS verplicht. GS en B en W konden een onderzoek naar de toestand van het materieel laten instellen. GS konden, wanneer het materieel, de aanlegplaatsen en opwegen in onvoldoende staat waren, verbeteringen eisen en het overzetten verbieden. B en W waren verplicht om jaarlijks een onderzoek in te stellen naar de toestand van de overzetveren en dit aan GS te rapporteren (Provinciaal Blad 1925 nr. 85). GS hadden ook bemoeiing met verlenen en wijzigingen van vergunningen, tarifering en subsidiëring.
laatste wijziging 06-01-2025
11 gedigitaliseerd
totaal 5.426 bestanden
laatste wijziging 10-03-2025
13.421 beschreven archiefstukken
1.380 gedigitaliseerd
totaal 439.837 bestanden
Kenmerken
Datering:
(1556) 1814-1950 (1971)
Auteur:
Rijksarchief in Gelderland
Jaar van publicatie:
1999
Categorie:
- Zonder categorie
laatste wijziging 10-03-2025
13.421 beschreven archiefstukken
1.380 gedigitaliseerd
totaal 439.837 bestanden